zondag 1 juli 2012

Even het Echte Leven, me dunkt ...

Oef! Juni is voorbij. Oude Moeder, meneer l'Heure Bleue, Verre Zoon, dochter-aan-zee, Verre Broer, petekind, neefje, vriendinnen, ikzelf jarig. Organisatie van een grote conferentie, oppassen op E & M, klusjesman (eindeloos lang!) in huis. En ... bij thuiskomst van een lange dag werken, Verre Zoon die ineens vanachter de deur tevoorschijn springt 'verrassing!!!': 'even' op & neer gewipt uit California. Mij dunkt, mijn duifjes, dat dat voldoende redenen zijn om even ten volle het Echte Leven te leven en de digitale wereld een tijdje te vergeten.
Mijn hoofd heeft hard gewerkt, maar mijn vingertjes ook - tussen de bedrijven door.  Ze waren gewoon niet te stuiten. Want ze hadden iets leuks ontdekt: kralen haken. In rood, in groen, in blauw en alles daartussen. Met perlegaren en met zijde. Aan een lint genaaid of vastgeklonken aan een gehaakte ketting. Gewoon rond of versierd met een zoetwaterpareltje.
Op de bovenste foto een 'MaMahalssnoer', kleurig, zacht en begeerlijk voor peutertjes en baby's aan de borst. Later toon ik wel wat meer dingetjes. Misschien maak ik zelfs een tutorialleke. Maar nu eerst even langs alle achterstallige blogs zweven en poezelig & snoezelig van de eindelijke zomerzon genieten ...

16 opmerkingen:

Bertie zei

Die ketting ziet er mooi uit! Ben benieuwd naar meer van dit werk.
En ja, het echte leven is altijd net nog even belangrijker dan bloggen ;-)

betty prins zei

Ik vermoede al zoiets, met zoveel kinderen om je heen en feestjes, van welk soort dan ook.. En dan toch nog zoiets leuks als kralen haken, mooi die ketting en het oogje er naast..
Ik verzamelde al wat plaatjes van dit soort kettingen, kom maar op met die tutorial (als je een momentje kan vinden..)

inge zei

geniet maar van het leven in je omgeving en kralen haken is idd zalig ...

Annelies zei

Ja, soms neemt het leven het even over. Klinkt heel gezellig !

Anoniem zei

Alsnog van harte hoor, met al die jarigen van de afgelopen maand!! En wat een feest, dat je zoon zomaar ineens tevoorschijn floepte, heerlijk!! We worden natuurlijk wel heel benieuwd naar je kralen, maar... wat in 't vat zit..!! Fijne zondag!!

Marina zei

Gefeliciteerd met de jarigen en ook heel erg hieperde piep voor jou!
Ondertussen...ben je vast een kralenmeisje aan het worden!
(Fijn dat familiegevoel dat je ons meegeeft)

marcella zei

Ik zing even een leidje voor je verjaardag en strooi wat felicitaties rond, van harte, proficiat...Te druk met alle warmte om je heen, ik kan het me voorstellen. Lief, zoons verrassing! en genieten ook. Ben reuze nieuwsgierig naar je tutorial die vast op enig moment voorbij komt hier. heel veel geluk in je nieuwe levensjaar!

Elizabeth zei

Gezellig dat je weer even je kralenneusje laat zien, :), geniet van de zomerzon en geniet van het moment, morgen is het een herinnering.

berthi zei

Poeh, poeh, wat een reuze drukke, maar o zo gezellige tijd heb je achter de rug! Behalve die klusjesman dan... O ja, nog gefeliciteerd met je verjaardag en al die andere die jarig waren! Veel geluk in je nieuwe levensjaar! Blijf genieten van al het moois dat op je pad komt!

Anoniem zei

Jarige jarigen, feestelijke feesten, liever en liefst. Zo is het leven goed. Leuk dat je weer in Blogland bent. Ben wel benieuwd naar het kralen maken.

Balsemien zei

Wat een drukte Elisabeth! Maar wat een superverrassing zoonlief die om de deur komt piepen! Geweldig, je zult wel perplex gestaan hebben.... Benieuwd naar je kralen!

Guute zei

I love it! Momenteel heb ik zodanig veel te doen dat ik prioriteiten moet stellen. Maar als ik dit zie, dan heb ik geen prioriteiten meer! That's it!!!!

Corrieneeltje zei

Je sprankelt helemaal Elizabeth!!
Geweldig mooie ketting en ik zie er mettertijd graag meer van. Wat een heerlijke maand heb jij beleefd en hij is je zó gegund!

Anny zei

Wat een drukke maand. En dan is zo'n wat kleienr werkje als even een kraal haken een heerlijke manier op te ontspannen en... het resultaat mag er zijn! Leuk!

Antje uit Urk zei

Och, wat een mooie ketting en wat een mooi stofje zit er aan die jurk/topje! Jij moet wel een heerlijke maand gehad hebben, want je verre zoon bij verrassing in je armen sluiten en al die anderen lievelingen dat moet ondanks alle drukte van dien heerlijk zijn!
Ik ben heel nieuwsgierig naar dat "tutorialleke" wat een heerlijke naam is dat!
groetjes,

Willy zei

Een drukke maand en leuke verrassing.
De ketting is erg leuk.
Groetjes,