zaterdag 10 maart 2012

En toen was er Hektor

Hektor is geboren! En dan bedoel ik niet Hektor, zoon van koning Priamos en koningin Hecabe, dapperste krijger van Troje. Zo dapper en edel dat hij in de Middeleeuwen als een van de Negen Besten gold, mannen die een voorbeeld zijn voor de mensheid. (Kennelijk was de Middeleeuwse maatschappij al zo geëmancipeerd dat er ook vrouwelijke 'Besten' waren).
Nee, ik bedoel Hektor, zoon van S (mijn nichtje) en T. Of hij ook zo dapper en edel wordt, weten we niet. Nu is het nog een aandoenlijk, hulpbehoevend baby'tje. Dus geen wapenuitrusting voor hem - al lijkt het erop dat de Grote Hektor zonder veel kleding ten strijde trok. Voorlopig heeft de Kleine Hektor meer aan een 'Nid d'ange', een warm engelennestje dat hem warm houdt tijdens kille voorjaarsdagen.
Voor 'onze' Elena - ook al een mythische naam - breide ik twee jaar geleden een Nid d'ange naar een patroon uit de Marie Claire Idees - [KLIK]. Het patroon voor Hektor is van Phildar en vond ik on line - [KLIK].
Vandaag is het de Blijde Intrede van de Kleine Hektor bij zijn opa (mijn broer) en oma. Een goed moment voor de Overhandiging der Gaven. Zoals een mooi verpakte nid d'ange.
Ik geef het toe, het ziet er allemaal niet heroïsch uit - ook niet het koffertje (van Tiger) waarin ik  het engelennestje verpakte.
Een 'gewoon' zegen- en zegerijk leven is ook wel goed, en dat wens ik de Kleine Hektor. Hij moet zelf maar zien hoe heroïsch, edel en dapper hij wil worden ...

19 opmerkingen:

Anoniem zei

Welkom aan kleine Hector! En hartelijk gefeliciteerd met dit mooie nieuwe mensenkind! Dat hij maar op mag groeien in jullie liefdevolle koestering tot waarvoor hij bestemd is... heroïsch of niet! Dit prachtig omhullende trappelzakje zal daar zeker aan bijdragen. En wat een lief dekentje zie ik daar ook liggen... Heel fijn weekend, groetjes!!

Balsemien zei

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van dit nieuwe familielid! Je breide een schattig warmhoudnestje. Mijn gedachte was dat ik zelf ook wel zo'n lekker warm nest om me heen zou willen, lekker op de bank ;-))
Het koffertje vind ik zo lief!

josé zei

Van Harte Gefeliciteerd !! Met lieve Hector!!

Wat een mooi reis pakje heb je gebreid zo lief !!

Enig pak om cadeau te krijgen. Heerlijk warm ligt hij nu,heeft het niet koud dankzij jou.

Mooi koffertje leuk verpakt. Ik hou ervan.

Heel veel geluk met de kleine.

Liefs José

Marloeskreatief zei

wat ontzettend leuk en hartelijk gefeliciteerd ,prachtige naam Hektor,de naam straalt wel kracht uit,mooi kado gr marloeskreatief

Anoniem zei

Een lentekind met een stevige naam. Je hebt ook een prachtig stoer warmhouddekentje voor hem gebreid.

aniet67.blogspot.com zei

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Hector. Een lief klein onschuldig manneke die straks de mooie trappelzak mag gebruiken van z'n oudtante. Fijn weekend gewenst.

Annelies zei

Leuk cadeau en ook zo speciaal verpakt !

Unknown zei

prachtig geschenk voor die nieuwe, schattige, stoere (in wording) wereldburger!

Elizabeth zei

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst in de familie.

Mapi zei

Wat een prachtig welkomstgeschenk voor dit dappere mannetje.
Dat hij in liefde en vrede mag opgroeien.
Liefs
Mapi

berthi zei

Gefeliciteerd met de kleine Hektor! Hij zal met veel liefde omringd worden en opgroeien tot een stoere knap. Het begin heb jij gemaakt met dit stoer warmhoudnestje! De rest volgt vanzelf.

Martine zei

Gefeliciteerd.
Wat heerlijk zo'n klein ventje erbij.
En wat een mooie stoere naam.

inge zei

o wat blijft het toch steeds weer vertederend en zo wonderlijk zo een nieuw mensje... en ik vind je cadeau super leuk !! het lijkt me toch heel prinselijk om in zo´n nestje te liggen ...

Janny zei

Wat een schattig cadeau heb je gemaakt! En ook zo leuk verpakt.
Van harte proficiat en dat Hector maar een dapper ventje mag worden!
Janny

Marina zei

Eeen echte jongensnaam die uitstraling geeft, gefeliciteerd met het kleine spruitje in de familie!
Alvorens je een groot ego hebt mag er eerst wat zachtheid aan te pas komen. De liefde straalt van je pakjes af, dat nestje is echt uniek!

Anny zei

Mooi cadeau voor de kleine nieuwe wereldburger!

Willy zei

Gefeliciteerd met neefje Hektor.
Heerlijk warm cadeau voor hem en met liefde gemaakt en verpakt. Het koffertje is ook zo leuk en het speciale kaartje.
Groetjes

betty prins zei

Gefeliciteerd met neefje Hektor, wat een stoere naam! Fijn dat de familie zich zo uitbreid, niks leukers dan baby kadootjes maken!

marcella zei

Een hartelijk welkom in het leven voor de kleine Hector. felicitaties voor de ouders, opa en oma en natuurlijk voor jou. Je hebt een prachtig warm nestje gemaakt