dinsdag 7 september 2010

Maandag

De maandag is niet mijn geliefde dag. Zeker niet nu na de trage zomer weer duizenden 's ochtends en 's avonds de roltrappen van het station op- en afsnellen. Telkens weer ben ik verbaasd over mezelf dat ik zo'n gezagsgetrouwe loonslaaf ben en niet in een opwelling de trein naar het Verre Zuiden, Oosten, Westen of Noorden neem - het avontuur tegemoet.
Maar deze maandag - gisteren dus - was mijn hoofd vol van het voorbije Festival Oude Muziek, van de Leçons de ténèbres in de Domkerk, het muzikale enthousiasme van Jordi Savall en een betoverende opvoering van La belle et la bête. En bij thuiskomst was daar een heel leuk pakje van Betty. Ik had haar het patroon gestuurd van deze trappelzak, die zij hier laat zien. In het pakje zat een allerliefst hartje ...
en een lief kaartje met 'Een breiend meisje in de tuin' van J.E. Akkeringa.
En omdat ze mijn huidige passie kent, had ze alles in een enveloppe met een heel bijzondere binnenkant gestopt!

Nu moet ik natuurlijk wel iets leuks hiermee verzinnen ...
En dan het Weggevertje/de Giveaway. Zondagavond heeft de onschuldige hand van Meneer 'l Heure Bleue - die totaal niet wist waar het over ging (en het nog niet weet) - de winnaar getrokken. Het pakje is inmiddels onderweg naar Annelies ...
Voor de niet-winnaars, voor de barokmuziekliefhebbers, voor de theaterliefhebbers, voor de visuelepoëzieliefhebbers een compilatie van La Belle et la Bête door Le Shlemil Théâtre.
De verbeelding aan de macht!

3 opmerkingen:

berthi zei

En zo werd de maandag toch heel bijzonder!

lut zei

Wat een lief hartje!

betty zei

Ik hoop dat je nog inspiratie hebt om iets met het zakje te doen. Zo zie je maar dat geen enkel binnekant van envelop of zakje meer hetzelfde is na jou 'tutorials'