zondag 21 maart 2010

Aan de rol!

Af & toe kom je ze tegen in de trein of in 't café: de Damesbende! Met als spil zo'n verpletterend hysterisch lachende vrouw. Een groep hangjongeren is er niets tegen. Gelukkig was 'onze' damesbende gisteren rustiger en beschaafder. Uit alle delen van het land waren ze naar Museum de Timmerwerf in De Lier gereden en gespoord. Van blog tot blog was het gerucht verspreid dat je toch echt Aan de rol moest. De expositie van oude handwerken die nieuw leven waren ingeblazen door Marcella en Trijnie moest je echt gezien hebben. Ik kan het nu bevestigen: in een klein dorpje midden in het Westland kan je tot 17 april driesterrenhandwerk bewonderen. Ik had de 'souvenir de jeunesse'-lap van Marcella al in onderdelen op haar blog gezien maar de echte lap is nog veel mooier en verbazingwekkender. Hoe een mens zo fijn kan handwerken is mij een raadsel. Nieuwsgierig? Kijk dan bij Saskia en José.
In museumcafe De Bongerd werd nog meer moois bovengehaald en bewonderd door José, Sjaantje, Corrie, Betty, Barbara, Ineke O., Annemieke, Sakia, Mien B., Ine en Wil - oude en nieuwe gezichten voor mij. Ken je bijvoorbeeld de kleine, fijne merklapjes van Sjaantje? Ik denk dat bij haar thuis een kaboutervrouwtje van de eerste zonnestralen 's ochtends tot de laatste 's avonds vlijtig met 1 draadje garen over 1 draadje stof huisjes, alfabetten en vogeltjes zit te borduren. En de poëtische lapjes uit de reeks 'Franse Tuin' van Betty die ik nu in het echt zag, bevestigden mijn vermoeden: zij is een echte fee!
Van Corrie kregen we een mooie engel. Ik had voor de deelnemers van de damesbijeenkomst lapjes uitgezocht & uitgeknipt om tasjes te maken naar een voorbeeld uit Rangements à coudre van Facile Cécile. Die klus was aanvankelijk te overzien maar toen het aantal dames zich vermeerderde na een oproep van Corrie werd het productie draaien! Ik had er gelukkig net genoeg bij. Ik was wel zo slim geweest om wat 'inhoud' voor de tasjes thuis te laten, zoals de heerlijke koekjes van Jules Destrooper. Daar ga ik nu in het zonnetje van genieten. Want jawel, het is zover! HET IS LENTE!!!!

18 opmerkingen:

Willy zei

Wat een leuk verslag van de ontmoeting in De Lier. Ik was er in gedachten bij. Fijn dat jullie zo'n gezellige dag hebben gehad en al dat moois al hebben kunnen bekijken.
Wat een lieve verrassing voor de dames had je gemaakt.
De val is echt behoorlijk aangekomen zag ik.
Fijne zondag

Anoniem zei

wat een mooi verslag van een fantastische dag. We hebben er allemaal zo van genoten. Ik heb nog de hele avond na zitten genieten van alle gezelligheid en verhalen.
Je schattige zakjes (met dank aan de toekomstige baby ;) worden door ieder nog lang gekoesterd. Erg lief dat je dat voor ons hebt gemaakt.

marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

jose zei

Super mooi jou verslag, en een geweldig lief cadeau voor ons gemaakt. Ik was er stil van ..Heeft een mooi plaatsje gekregen en inderdaad zal nog vaak in mijn handen genomen worden en gekoesterd worden. Wat ben je een vrolijke vrouw ik heb genoten van jou gezelligheid. Net als iedereen!!

Ik ben blij dat ik je heb mogen leren kennen enig !! Ik zit ook nog na te genieten.

Ik hoop je nog eens tegen te komen. En hoop dat je niet veel last meer zal hebben van je val vreselijk!

Annelies zei

Wat heb je een leuke buideltjes gemaakt. Ik las er al over op andere web-logs.
Ik hoop zo dat het me nog lukt te gaan, maar ik ben erg druk bezet.

berthi zei

Ik geniet van je verslag en je mooi cadeautjes die ik hier zie. Enig zijn ze, en wat een werk heb je hieraan gehad!

Saskia zei

Super dat je er ook was!
En zooo lief die zakjes met inhoud, terwijl je niet eens wist hoeveel dames er zouden komen. Ik heb de lekkernijen gedeeld met manlief. Dus ook namens hem hartelijk dank!

Balsemien zei

Wat een leuk verslagje Elisabeth! En wat een leuke kadootjes had je voor iedereen gemaakt!

Ine zei

Een kadootje voor mij!!? Wat een lieve verrassing.
En zo leuk om je te ontmoeten. had bij Corrie al gelezen dat je ook zou komen.
Wat was het een gezellige en inspirerende dag!
Je buideltje heeft een plaatsje op m'n werktafel gekregen en daar zitten nu een paar strengetjes van Tentakulum in.
Nogmals dank je wel Elisabeth en tot ziens.

Bertie zei

Ah... daar had je die mooie lapjes dus voor uitgezocht :-).
Jullie hadden een fijne middag - net als ik een week eerder.

Corrieneeltje zei

Wat heb je een leuk verslag geschreven Elisabeth met een "s" ;-).
Ik vond het een geweldige dag en erg leuk om jou te ontmoeten.
Het schattige zakje dat ook ik van jou cadeau kreeg, staat op mijn nieuwe kleine kastje naast m'n grote gele eidooierstoel en de inhoud is inmiddels met groot genoegen verorberd door mijzelf, mijn Jan en onze kleinzoon Max, die vooral het prachtig ingepakte koekje bewonderde. Dat mocht hij natuurlijk hebben en hij vond het heerlijk.
Het was een prachtige expositie en ik heb er een heerlijke dag doorgebracht samenb met jullie allemaal! Dank voor je mooie verslag! Groetjes van Corrie

Anoniem zei

Zoo leuk dit verslag hier én daar te lezen van jullie dag !!
En je cadeautje vind ik énig.
Wat is de diameter van de circul.
En heb je de bolletjes zelf gehaakt !!?

'zag' je blauw/groene wangetje, aaaiii !!!
pssst je ziet er nog even knap uit hoor ;-))

lekker nagenieten van al dat moois en de leuke ontmoetingen.

mm

yarnlot zei

Vrij naar Jules Destrooper uit Ieper: "Geluk zit soms in kleine steekjes". En ook soms in een klein koekje!

lheurebleue zei

@willy: jammer dat je er niet bij kon zijn!
@marcella: ik heb genoten van het gezelschap en van jouw prachtstukken!
@jose: leuk dat ik je heb leren kennen! we ontmoeten elkaar vast & zeker weer in de toekomst.
@annelies: ik hoop dat het lukt - het is de moeite waard!
@berthi: het was gelukkig een prettig werkje.
@saskia: lief dat je eerlijk gedeeld hebt!
@balsemien: jammer dat het voor jou zo ver weg was. maar bij jou gebeurt er nu zoveel dat je in de buurt moet blijven!
@ine: aha! het heeft meteen een nuttige bestemming gekregen!
@bertie: ik heb al die mooie dingen nu met eigen ogen kunnen zien.
@corrie: lief dat je alles gedeeld hebt. en jij nog bedankt voor je engeltje dat hier ook al een ereplaats heeft gekregen!
@mm: de diameter is 30 cm. de bolletjes heb ik niet gehaakt. ik kocht ze ooit bij het LTC in Leiden (http://www.ltcleiden.nl/default.asp?keuze=home)
@yarnlot: ik breng altijd Jules Destrooper koekjes mee uit belgie ...

Guute zei

Superdagje!!!! En wat vind ik die tasjes mooi....

@nne zei

Bedankt voor je bezoekjes én de koekjes van Destrooper! met vriendelijke groet, @nne

Anoniem zei

merci !!

Heb net wat circels geknipt !!;-)
Mijn nieuwe gebaksschaal had de goede doorsnee van 30 cm !!

MM

lheurebleue zei

@guute: maar jij had een heel superweekend!
@ @nne: ja, die jules is een goede vriend van mij@
@mm: haha: ik heb ook een bord hiervoor gebruikt. heb wel eerst heel mijn servieskast moeten leeghalen voor ik het juiste formaat vond ...

annita zei

Wat een schattige tasjes, en de tentoonstelling is vast prachtig, maar veel te ver weg voor mij.