donderdag 2 april 2009

Huisje zonder papier?

Is dat bij jou ook zo? Dat eeuwige gevecht tegen het papier? Kranten, reclame, rekeningen, folders, tijdschriften, ansichtkaarten, bonnetjes enz... Hoeveel je ook weggooit, binnen de kortste keren ligt er weer een stapel papier op tafel, op een stoel, in de gang. Toch weet ik niet of digitale tijdschriften iets voor mij zijn. In een tijdschrift bladeren is toch een vorm van escapisme: even onderuitgezakt wegdromen in een andere wereld. Zou dat ook lukken bladerend in de digitale versie van tijdschriften die je nu kan 'kopen' zoals het breitijdschrift Yarn Forward, het haaktijdschrift Inside Crochet, mijn favoriete Country Living of het tijdschrift Sew it? Ik weet het niet ...
Wat ik wel weet is dat ik met veel plezier het nieuwe nummer van Handwerken zonder Grenzen (nummer 152) heb gekocht. De nieuwe aanpak trok mij meteen aan en toen ik bij het artikel ' een Huswif' het patroon van een zeemeermin zag, ben ik meteen naar de kassa gerend. Dadelijk ga ik even aan de sleur van het bestaan ontsnappen, lekker met een papieren tijdschrift in de zon ...

9 opmerkingen:

Pienerie zei

JAAAA.. volmondig kan ik zeggen, hier ook altijd een papieren troep.
ikzelf ervar het als, reuze gezellig (of mss houd ik me dat zelf voor...)
Khoop dat je genoten hebt van je blad in de zon !

Pien

Annelies zei

Ja, ook bij ons is het een gevecht tegen papier. We houden erg van veel tijdschriften !

Balsemien zei

Ja, we hebben hier veel tijdschriftabonnementen op veel verschillende bladen. En laatst heb ik ons krantenabonnement omgezet in een digitaal abonnement met alleen een papieren zaterdag krant. En wat wil nu het geval: ik lees em door de week nauwelijks meer en de zaterdagkrant, daar kijk ik echt naar uit! De reclame is een ergernis, maar als ik de beroemde 'nee' sticker opplak krijg ik niet meer het plaatselijke sufferdje met soms toch belangrijk nieuws op dorpse schaal!
Maar altijd overal slingerende tijdschriften, post en papieren, ik word er wel eens moe van, maar doe er zelf om het hardst aan mee....

MoniqueB. zei

Ik heb zo'n sticker op mijn deur, maar het doet inderdaad pijn om te zien hoeveel papier een mens heeft/krijgt. Bij mij rekeningen, maar soms moet ik hele stapels bezorgen. Tassen vol, letterlijk. (ik draag soms een heel bos mee...).
Ik doe met je mee, op de bank wegkruipen met een tijdschrift (donald duck, meer heb ik niet). Gezellig.

MariecusBruyn zei

Papier... sinds mijn kids weten dat er bomen voor omgedaan worden, lijken ze te snappen waarom ik toch steeds weer "bomen doorzaag" over papierverspilling. :p
En zo'n huswif... knap zeg! Al staat het nog op papier :p

Corrieneeltje zei

Sinds ik een sticker op de brievenbus heb valt het reuze mee, ook enkele abonnementen opgezegd en sinds drie dagen hebben we geen krant meer, we horen het nieuws op de tv, lezen teletekst en de dagbladen op internet. Dat scheelt een enorme berg papier en het voelt veel rustiger. Ik krijg wel enkele tijdschriften via mijn zus en een vriendin en mijn handwerkbladen wissel ik dan weer met hen. Wat te denken van al die geweldige nieuwtjes die ik o.. op jouw weblog vind :- ) Ik heb helemaal niet het gevoel dat ik iets mis, maar de HZG gaat morgen gekocht worden, wat een prachtige huswif!

lheurebleue zei

@pien: de zon was heerlijk!
@annelies: daarom heb ik zo weinig mogelijk abonnementen - maar ik koop er teveel los!
@balsemien: een digitale krant is goed voor nieuwsflitsen maar een achtergrondartikel lees je toch liever op papier. en ja - ook ik ben zelf een grote papiergenerator ...
@monique: genoten van je tijdschrift?
@mariecus: op mijn werk ben ik de heroische strijd tegen overmatig papierverbruik binnen de organisatie aangegaan. een zeer moeizame strijd!
@corrie: dat heb je doortastend en doordacht aangepakt. alleen al jouw commentaar te lezen geeft rust ...

Anoniem zei

Potjandrie ... waarom heb je dat nu laten zien ....

Ben ik gisteravond nog op mijn fietsie naar de winkel gesjeesd om die HzG te halen !!!
Ben dol op house-wifes !!
Ben er niet graag één ;-)

Maar het leverde mij een heerlijke fietstocht op van een uur rond het dorp.
Langs de mooie nieuwe molen, die spontaan ging draaien zo hard kwam ik langs. 200 muggen ingeslikt boven de maisvelden.
Heerlijke gier lucht opgesnoven.
Verblind door een prachtige ondergaande zon die scheen door de bomen van het bos, MMMMMMMMMMMMMMMMMM, genietennnnnn ;-))))))))))))))))))

O ja, het blad valt mij verder een beetje tegen.

mm

Saskia zei

Wij hebben al een jaar of drie een Nee-Nee-sticker op de voordeur. Het wekelijkse "sufferdje" neem ik soms mee van de plaatselijke Super.
Een krant hebben we nooit gehad en nooit gemist. We volgen het nieuws vooral digitaal en op tv. Ook hebben we al een poos geen tv-gids.
Het scheelt echt enorm!

Voor tijdschriften heb ik 3 mandjes: blijvend mooi (Flow bijv.), catalogi (o.a. IKEA) en tijdsgebonden (consumentengids enz.).
De handwerkbladen liggen op mijn bureau (de laatst uitgekomen aflevering) en in mijn naaikamer (de oudere nummers).
Mijn archief is gigantisch, vrees ik. Ik kan zo slecht wat weggooien.