woensdag 31 december 2008

Noah's ark (9): pi/enguins {2008->2009}


Op het negende tafereeltje van Lynette Andersons Noah's Ark Free Stichery BOM staan twee verliefde pinguïns. Ik heb niets met pinguïns maar toeval of niet, de laatste tijd duiken ze overal op. Eerst kreeg ik een mailtje uit Zuid-Afrika over een uitstapje met 'pikkewijn en dolfijn' in de buurt van Kaapstad. Ik dacht dat 'pikkewijn' een heerlijke Kaapse wijn was maar het blijkt het Afrikaanse woord voor pinguïn te zijn. Volgens Wikipedia werd deze benaming vroeger ook in het Nederlands gebruikt. Wist jij trouwens dat er pinguïns rondlopen in Afrika??? Ik niet!!
Dan kreeg ik met Sinterklaas mooie Penguin Pencils van mijn dochter.
Bij haar zag ik een grappige gebreide pinguïn. En Martha Stewart laat zien hoe je met dennenappels een wintertafereeltje met pinguïns kan toveren. Heel toepasselijk voor deze koude dagen ...
Samen met de pinguïns wuif ik het jaar uit en wens iedereen een prettige jaarwisseling en een mooi en creatief 2009. Dankjewel voor al de lieve en attente berichtjes van het voorbije jaar of voor alle stille bezoeken aan mijn blog. Mijn voorbije jaar werd er veel rijker door ....
The ninth scene of Lynette Anderson’s Noah's Ark Free Stichery BOM shows two penguins-in-love. Is it a coincidence that penguins seem to pop op everywhere? First, I got an email from South Africa on a trip with ‘pikkewijn en dolfijn (dolphin)’ near Cape Town. First I thought 'pikkewijn' was a delicious wine frome the Cape Vineyards but it turned out to be the word for penguin in Afrikaans. According to Wikipedia it even was the old word for penguin in Dutch. Did you know that there are penguins walking around in Africa? Not me!
Then my daughter gave me these pretty Penguin Pencils as a ‘Sinterklaas’ present.
Here I saw a most funny knitted penguin. And Martha Stewart shows how to create a lovely winter scene with skating penguins using pinecones. Very appropriate for these cold days ...
Together with the penguins I wave a goodbye to the past year. I wish everyone a happy New Year and a beautiful and creative 2009. Thanks for all the friendly and thoughtful messages of the past year or the quiet visits to my blog. They made my live a lot richer ...

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Lief dat pinquinpaartje. Pikkewijn, als je het een paar keer heel snel achter elkaar zegt dan klinkt het ook als pinquin. Zo kan ook er zo een verzameling beginnen.
Ook alle goeds voor 2009.

Corrieneeltje zei

Lieve Elizabeth, na een moeilijke tijd aan het einde van het jaar voor jou, wens ik je alle kracht en troost, liefde, geluk en gezondheid toe voor het nieuwe jaar 2009! Ook jij bedankt voor zoveel mooie logjes, inspiratie en prachtige links!

Anoniem zei

Veel geluk in het nieuwe jaar!

Anoniem zei

Grappig dat je zo'n pinquin zo ineens overal tegen komt.
Zo leuk die gebreide versie.

En je 'ark' is ook lief geworden !!

zwaaaaaiiii :-))

mm

Anoniem zei

wat grappig dat ze zo ineens op je pad komen. Mooi woord, pikkewijn, dat vergeet ik niet meer.

Dank voor al jouw mooie logjes in creatieve ideeën in 2008. Ik hoop dat 2009 voor jou een heel mooi jaar wordt

marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

MariecusBruyn zei

Pinguïns, wat zijn ze toch zo heerlijk, he...; Ik weet ook nog maar relatief kort dat ze ook in Afrika voorkomen.
Mijn wensen voor jou en je familie:
Mogen jullie omringd worden met liefdevolle mensen en kunnen genieten van uitkomende wensen!
Schol!

Anoniem zei

Ik vind die ark toch zoooo leuk!! Ik wens jou het beste en veel creativiteit in 2009.

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei

It seems a little more than I need to check the information, because I was thinking: Why does not my GLOG these things!