zaterdag 27 december 2008

Noah's ark (8): regenboog/rainbow

Het achtste tafereeltje van Lynette Anderson's Noah's Ark Free Stichery BOM is eenvoudig en mooi. De regenboog is het symbool van hoop, vrede en harmonie. Na de zondvloed beloofde God nooit meer een zondvloed over de aarde te brengen. Als teken van dit verbond liet hij de eerste regenboog in de wolken verschijnen. Nog steeds lijken regenbogen groeten uit een andere wereld, Als zich in de avondspits plots een regenboog aftekent tegen de grijze regenlucht ben je blij dat je de kleurenpracht in de trage file rustig kan bewonderen.
Als kind was ik erg onder de indruk van de regenbogen die Pollyanna in de film Pollyanna met kristallen prisma’s op de muur toverde. Ik was helemaal verrukt toen bleek dat mijn eigen oma ook zo'n kristallen toverprisma’s in haar pronkkast bewaarde ...

The eighth scene of Lynette Anderson's Noah's Ark Free Stichery BOM is simple but beautiful. The rainbow is a symbol of hope, peace and harmony. After the flood God promised never again to visit a deluge upon all the world, and placed the first rainbow in the clouds as a sign of the covenant. Rainbows still seem like greetings from another world. When in the evening suddenly a rainbow emerges in the gray and rainy sky you are glad that the traffic jam gives you the opportunity to admire the magnificent colors. As a child I was very impressed with the rainbows that Pollyanna conjured on the wall in the movie Pollyanna. I was absolutely delighted when I discovered that my own grandmother kept some magic crystal prisms in her cabinet ...

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja, ik zie de regenboog ook als een 'belofte'!!
En natuurlijk fascinerend mooi.

Jouw regenboog is ook mooi !!;-))

Toevallig zei ik tegen DD deze week dat ik zo'n kristal wilde hebben om voor het raam te hangen.
Bij Berthi heeft eens een adres gestaan waar je ze kunt bestellen.

Heb jij ze van je oma gekregen !?

mm

Anoniem zei

Wat een mooi logje over de regenboog.
Pollyanne is ook jeugdsentiment, leuk om haar hier even terug te zien.

Corrieneeltje zei

Elizabeth, die kristallen ken ik helemaal niet en de film ook niet, lijkt me een enige film, ik hou daarvan en je moet een dromerig kind geweest zijn, gelovend in wonderen en sprookjes, net als ik en laten we proberen zo te blijven.

MariecusBruyn zei

Oh, ja, die film... Ik had een dik Disneyboek waarin foto's stonden van deze film met het verhaal erbij. Wat vond ik die met de regenbogen toch prachtig!
Rainbowke is zelfs nog een naam van mij :) Maar sssst, niet verklappen, he.

Anoniem zei

can u leave ur phone number to me???

Anoniem zei

Although we have differences in culture, but do not want is that this view is the same and I like that!