donderdag 13 november 2008

Cat on cool blue wool [Wolhemelblanket 6]


Ik ben overstag gegaan en heb mij enige tijd geleden aangemeld voor de 'Wolhemelblanket', een Knit ALong van Wolhemel. Inmiddels breien er 726 mensen aan mee. Eigenlijk heb ik geen tijd voor Grote Projecten maar bij deze KAL moet je elke week een kleine blokje breien. Met deze lapjes maak je dan een deken. Het zijn dus eigenlijk een heleboel Kleine Projectjes. Ideaal om overal mee naartoe te nemen. Het kobaltblauwe Drops Alpaca garen waarmee ik werk is een lust voor het oog EN een streling voor de handen. Net toen ik het 6de blokje met ingebreide kat af had, stuurde mijn zoon deze foto van zijn kat, Ophelia.

En voor kattenliefhebbers hier nog een Kattenalfabet.

Nog niet genoeg van katten? Hier kan je een kattenletterfont downloaden - je kan je brieven, bezwaarschriften of boodschappenlijstjes dan met kattenletters schrijven ...

13 opmerkingen:

Anoniem zei

Ohhh, ik heb mij ook opgegeven, maar wilde eerst het rokje afmaken (dat is nu klaar dus ik mag ook beginnen) Weet alleen nog steeds niet welke kleur, maar goed ik sla alle patroontjes netjes op! Dat blauw is erg mooi, heerlijk zacht wolletje!

Anoniem zei

Wat een leuk kattenlogje. En wat een mooie kleur, deze alpaca!

Corrieneeltje zei

Katten kan ik niet houden, maar dit alfabet neem ik toch gauw mee naar huis ;- ))

Anoniem zei

met veel plezier volg ik her en der deze deken. Leuk dat alfabet.

Anoniem zei

Las het al ergens overzee dat je overstag was !!;-)

Mooi, mooie wol in mooie kleur.
Het blokje wordt niet erg groot denk ik. Want deze wol is fijner dan degene die aanbevolen wordt !?

Leuk alfabet, hoe kom je er weer op/aan !!!

mm

Annelies zei

Een mooi blokje heb je gebreid en in een mooie kleur!
Ik ben een stukje van blok 7 in mijn breirol aan het verwerken. Breien is toch ook wel heerlijk om te doen.

MariecusBruyn zei

Mieauuuw!
Toevallig ging die kat van je zoon nu toch ook in deze pose staan... volgens mij was ze jalours! Benieuwd naar je vele kleine projectjes bij elkaar ;)
OT: Bedankt voor je HART onder de riem ;)

Anoniem zei

Ook mooi in het blauw,maak je ze allemaal in blauw ?

lheurebleue zei

@betty: ja, de kleurkeuze is belangrijk - je moet er lang mee doen. en kabels en figuren moeten goed afsteken.
@bertie: ik was meteen verliefd op deze wol.
@corrie: ik kan - helaas - ook geen katten hebben maar wat zijn het toch aaibare dieren!
@annita: mensen hebben kennelijk iets met alfabetten - ik zeker! en ontwerpers voelen zich uitgedaagd iets origineels te maken.
@mm: de wol is inderdaad veel fijner dan de aanbevolen wol. daar kwam ik dus achter toen ik met een zak vol thuiskwam. maar ja, dan maak ik maar een kleinere deken of k verzin er iets anders op ...
@annelies: er gaat zoiets rustgevends uit van breien - misschien nog meer dan van ander handwerk.
@mariecus: leuke foto he? het speciaalste is nog dat hij deze foto maakte tijdens een halloweenfeestje (hij woont in de VS). echte halloweenogen!
@katrien: ik ga ze allemaal in het blauw breien. maar misschien gebruik is wel kleur tussen de blokken of als rand. eerst wacht ik even af wat de ontwerpers nog allemaal in petto hebben.

Anoniem zei

Heel leuke blok en mooie kleur! Ik print de blokken voor ooit eens.

Anoniem zei

Alpaca rekt iets uit in het gebruik is mijn ervarig.
Dus de naden niet té strak maken.
Verder is het heerlijk en mooi garen en breid erg lekker vind ik.

Een mooie ribbelrand er omheen.
Of extra blokjes maken .

mm

lheurebleue zei

@lut: altijd goed om leuke projecten achter de hand te hebben.
@mm: goede tips!

inge zei

mooi blok!