zondag 20 januari 2008

Reiswerkje



Ik ben vaak onderweg. In elke tas, rugzak of handbagage past wel het kleine blauwe tasje met spullen voor de Petit dictionnaire des symboles: linnen band, rode DMC-borduurzij nr. 498, een naald, een patroontje en het meest onschuldige schaartje om de scanners op vliegvelden te verschalken. Inmiddels heb ik al 68 van de 92 motieven geborduurd reizend per trein, vliegtuig of boot.
Het resultaat: een boek met geborduurde symbolen en hun betekenis. Zo is de Bij, de Abeille, het symbool voor welsprekendheid, orde, intelligentie en voorspoed en in de Angelsaksische wereld voor de hoop.

2 opmerkingen:

betty prins zei

Hoi Elisabeth, leuk zo'n woordenboekje met motiefjes. De site, die je doorgaf, is nieuw voor mij, erg goed die kleine patroontjes. Ja, en dat bijtje, schattig. Ik borduur onderweg ook veel, ook in de auto wat soms wel lastig is, als de weg hobbelt.

lheurebleue zei

@betty: het leuke is dat alle spullen in een klein tasje passen en de motieven snel klaar zijn. maar aan het vervolg kom ik maar niet toe: het uitknippen van de venstertjes en de motieven en het inplakken van de motieven achter de venstertjes ...